Edzőképzési Intézet

Az Edzőképzési Intézet a megújult Felnőttképzéssel szoros együttműködve az alábbiakat tekinti fő feladatainak:

  • olyan szakemberek képzése, akik

    • ismerik és alkalmazzák a modern pedagógiai ismereteket

    • a labdarúgást egy komplex egészként kezelik és annak részegységeit egymással összefüggésben értelmezik

    • alapelvekben gondolkodnak és a játék összefüggéseinek megértésére, értő tudás átadására törekszenek

    • egy játékos-központú szemlélet alapján képesek a játékosok képességeihez, karakteréhez és igényeihez igazított pedagógiai és képzési módszereket megválasztani

  • pozitív, támogató szemlélet, alkotó légkör kialakulásának elősegítése az edzői társadalomban

  • tudásmegosztás, önképzés elősegítése, támogatása

  • szoros kapcsolat és partneri viszony kialakítása a klubokkal

  • interaktív oktatási módszerek használatának folytatása és kiterjesztése az oktatásban

 

A kijelölt célkitűzésekkel összhangban az Edzőképző Központ hat tudásterületet határozott meg, melyek mentén a tanfolyamok képzési anyaga felépül. Úgy véljük, hogy az edzők szakmai felkészültségének alapja az, hogy tudatosan megismerjék és megértsék a:

  1. a játékost

    • o a játékosok személyisége, karaktere, egyéni motivációi; biológiai, pszichológiai és szociális fejlődésének és állapotának ismerete, a későn és korán érő játékosok kérdésköre; generációs különbségek

  2. a labdarúgást, mint sportot

    • o a sportág jellegéből fakadó edzésmódszerek megválasztása; a labdarúgás technikai, taktikai, fizikális és mentális (pszichológiai, viselkedési, szociális és életvezetési képességek) követelményeinek ismerete

  3. az oktatási és tanulási folyamatokat

    • o a motoros és kognitív képességek fejlesztésének szabályszerűségei; a megfelelő tanulási környezet kialakítása

  4. az edzésekhez és felkészítéshez kapcsolódó tevékenységeket

    • o az edzések tervezésének, kivitelezésének és értékelésének módszertana; tehetség fejlesztés; játékos- és csapatfejlesztés arányainak és eszközeinek megválasztása

  5. az őket körülvevő környezetet

    • o az ország kultúrájának, tradícióinak és sajátosságainak ismerete; az adott klub történelme, hagyományai, elvárásai; a sportág egyéb szereplőinek figyelembevétele (tulajdonosok, média, szülők, stb.)

  6. önmagukat

    • o saját karakter, erősségek, gyengeségek, személyiség ismerete, ennek kiaknázása az edzői munka során; az önreflexió, önértékelés, önszabályozás fontossága

 

Az Edzőképzési Intézet vezetője:

Fórián Zsolt

FŐSZPONZORAINK

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS