Edzőképzési Intézet
Az Edzőképzési Intézet a megújult Felnőttképzéssel szoros együttműködve az alábbiakat tekinti fő feladatainak:
-
olyan szakemberek képzése, akik
-
ismerik és alkalmazzák a modern pedagógiai ismereteket
-
a labdarúgást egy komplex egészként kezelik és annak részegységeit egymással összefüggésben értelmezik
-
alapelvekben gondolkodnak és a játék összefüggéseinek megértésére, értő tudás átadására törekszenek
-
egy játékos-központú szemlélet alapján képesek a játékosok képességeihez, karakteréhez és igényeihez igazított pedagógiai és képzési módszereket megválasztani
-
-
pozitív, támogató szemlélet, alkotó légkör kialakulásának elősegítése az edzői társadalomban
-
tudásmegosztás, önképzés elősegítése, támogatása
-
szoros kapcsolat és partneri viszony kialakítása a klubokkal
-
interaktív oktatási módszerek használatának folytatása és kiterjesztése az oktatásban
A kijelölt célkitűzésekkel összhangban az Edzőképző Központ hat tudásterületet határozott meg, melyek mentén a tanfolyamok képzési anyaga felépül. Úgy véljük, hogy az edzők szakmai felkészültségének alapja az, hogy tudatosan megismerjék és megértsék a:
-
a játékost
-
o a játékosok személyisége, karaktere, egyéni motivációi; biológiai, pszichológiai és szociális fejlődésének és állapotának ismerete, a későn és korán érő játékosok kérdésköre; generációs különbségek
-
-
a labdarúgást, mint sportot
-
o a sportág jellegéből fakadó edzésmódszerek megválasztása; a labdarúgás technikai, taktikai, fizikális és mentális (pszichológiai, viselkedési, szociális és életvezetési képességek) követelményeinek ismerete
-
-
az oktatási és tanulási folyamatokat
-
o a motoros és kognitív képességek fejlesztésének szabályszerűségei; a megfelelő tanulási környezet kialakítása
-
-
az edzésekhez és felkészítéshez kapcsolódó tevékenységeket
-
o az edzések tervezésének, kivitelezésének és értékelésének módszertana; tehetség fejlesztés; játékos- és csapatfejlesztés arányainak és eszközeinek megválasztása
-
-
az őket körülvevő környezetet
-
o az ország kultúrájának, tradícióinak és sajátosságainak ismerete; az adott klub történelme, hagyományai, elvárásai; a sportág egyéb szereplőinek figyelembevétele (tulajdonosok, média, szülők, stb.)
-
-
önmagukat
-
o saját karakter, erősségek, gyengeségek, személyiség ismerete, ennek kiaknázása az edzői munka során; az önreflexió, önértékelés, önszabályozás fontossága
-
Az Edzőképzési Intézet vezetője:
Fórián Zsolt